Nannings365

Algemene voorwaarden

Algemene Voorwaarden Nannings365
Nannings365 (hierna: Nannings365) is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer
93967225 en is gevestigd aan Tweeboomlaan 8 (1624EE) te Hoorn.
Artikel 1 - Begrippen
1. In deze algemene voorwaarden worden de hiernavolgende termen in de navolgende betekenis
gebruikt, tenzij uitdrukkelijk anders is aangegeven.
2. Aanbod: iedere aanbieding of offerte aan Opdrachtgever tot het verrichten van Diensten door
Nannings365.
3. Diensten: de overeengekomen werkzaamheden binnen de advisering op het gebied van IT in de
breedste zin van het woord die Nannings365 ten behoeve van Opdrachtgever verricht.
4. Nannings365: biedt Diensten aan Opdrachtgever aan.
5. Opdrachtgever: de natuurlijke- of rechtspersoon die handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf die
Nannings365 heeft aangesteld, projecten aan Nannings365 heeft verleend voor Diensten die door
Nannings365 worden uitgevoerd, of waaraan Nannings365 een voorstel op grond van een Overeenkomst
heeft gedaan.
6. Overeenkomst: elke Overeenkomst en andere verplichtingen tussen Opdrachtgever en Nannings365,
alsmede voorstellen van Nannings365 voor Diensten die door Nannings365 aan Opdrachtgever worden
verstrekt en die door Opdrachtgever worden aanvaard en zijn geaccepteerd en uitgevoerd door
Nannings365 waarmee deze algemene voorwaarden een onverbrekelijk geheel vormen.
7. Werkzaamheden: de Werkzaamheden die Nannings365 aanbiedt zijn alle Werkzaamheden om buiten
dienstbetrekking met als doel een werk van stoffelijke aard tot stand te brengen en op te leveren
(installatie/montage).
Artikel 2 - Toepasselijkheid
1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk Aanbod van Nannings365, elke
Overeenkomst tussen Nannings365 en Opdrachtgever en op elke dienst die door Nannings365 wordt
aangeboden.
2. Voordat een Overeenkomst wordt gesloten, krijgt Opdrachtgever de beschikking over deze algemene
voorwaarden. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal Nannings365 aan Opdrachtgever aangeven welke wijze Opdrachtgever de algemene voorwaarden kan inzien.
3. Afwijking van deze algemene voorwaarden is niet mogelijk. In uitzonderlijke situaties kan van de
algemene voorwaarden afgeweken worden voor zover dit expliciet en schriftelijk met Nannings365 is
overeengekomen.
4. Deze algemene voorwaarden zijn ook van toepassing op aanvullende, gewijzigde en
vervolgopdrachten van Opdrachtgever.
5. De algemene voorwaarden van Opdrachtgever zijn uitgesloten.
6. Indien een of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden gedeeltelijk of geheel nietig zijn
of worden vernietigd, blijven de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden in stand, en zal de
nietige/vernietigde bepaling(en) vervangen worden door een bepaling met dezelfde strekking als de
originele bepaling.
7. Onduidelijkheden over de inhoud, uitleg of situaties die niet geregeld zijn in deze algemene
voorwaarden, dienen beoordeeld en uitgelegd te worden naar de geest van deze algemene voorwaarden.
8. De toepasselijkheid van de artikelen 7:404 BW en 7:407 lid 2 BW is expliciet uitgesloten.
9. Indien in deze algemene voorwaarden wordt verwezen naar zij/haar, dient dit tevens te worden
opgevat als een verwijzing naar hij/hem/zijn, indien en voor zover van toepassing.
10. In het geval Nannings365 niet steeds naleving van deze algemene voorwaarden heeft verlangd, blijft
zij haar recht behouden om geheel of ten dele nakoming van deze algemene voorwaarden te vorderen.
Artikel 3 - Het Aanbod
1. Alle door Nannings365 gedane aanbiedingen zijn vrijblijvend, tenzij schriftelijk uitdrukkelijk anders is
aangegeven. Indien het Aanbod beperkt of onder specifieke voorwaarden geldig is, wordt dit uitdrukkelijk
in het Aanbod vermeld.
2. Nannings365 is slechts aan een Aanbod gebonden indien deze door Opdrachtgever schriftelijk binnen
14 dagen wordt bevestigd. Niettemin heeft Nannings365 het recht een Overeenkomst met een
(potentiële) Opdrachtgever om een voor Nannings365 gegronde reden te weigeren.
3. Het aanbod bevat een omschrijving van de aangeboden Diensten. De beschrijving is voldoende
gespecificeerd, zodat Opdrachtgever in staat is om een goede beoordeling van het aanbod te maken.
Eventuele gegevens in het aanbod zijn slechts een indicatie en kunnen geen grond zijn voor enige
schadevergoeding of het ontbinden van de Overeenkomst.
4. Aanbiedingen of offertes gelden niet automatisch voor vervolgopdrachten.
5. Oplevertijden in het aanbod van Nannings365 zijn in beginsel indicatief en geven Opdrachtgever bij
overschrijding ervan geen recht op ontbinding of schadevergoeding, tenzij uitdrukkelijk anders is
overeengekomen.
Artikel 4 - Totstandkoming van de Overeenkomst
1. De Overeenkomst komt tot stand op het moment dat Opdrachtgever een Aanbod c.q. Overeenkomst
van Nannings365 heeft aanvaard door een ondertekend exemplaar (ingescand of origineel) aan
Nannings365 te retourneren, dan wel een expliciet en ondubbelzinnig akkoord geeft op het Aanbod per 2. Nannings365 is niet gehouden aan een Aanbod indien Opdrachtgever redelijkerwijs had kunnen
verwachten of heeft moeten begrijpen of behoorde te begrijpen dat het Aanbod een kennelijke vergissing
of verschrijving bevat. Aan deze vergissing of verschrijving kan Opdrachtgever geen rechten ontlenen.
3. Elke Overeenkomst die met Nannings365 wordt aangegaan of een project dat door Opdrachtgever Nannings365 wordt toegekend, berust bij het bedrijf en niet bij een individuele persoon die met
Nannings365 is verbonden.
4. Het herroepingsrecht van Opdrachtgever is uitgesloten.
5. Indien de Overeenkomst door meerdere Opdrachtgevers wordt aangegaan, is elke Opdrachtgever
afzonderlijk hoofdelijk aansprakelijk voor de nakoming van alle uit de Overeenkomst voortvloeiende
verplichtingen.
Artikel 5 - Duur van de Overeenkomst
1. De Overeenkomst wordt aangegaan voor bepaalde tijd, tenzij de inhoud, aard of strekking van de
opdracht met zich brengt dat zij voor een onbepaalde tijd is aangegaan. De duur van de opdracht is mede
afhankelijk van externe factoren waaronder begrepen, maar niet beperkt tot de kwaliteit en de tijdige
aanlevering van de informatie die Nannings365 van Opdrachtgever verkrijgt.
2. Zowel Opdrachtgever als Nannings365 kan de Overeenkomst ontbinden op grond van een
toerekenbare tekortkoming in de nakoming van de Overeenkomst indien de andere partij schriftelijk in
gebreke is gesteld en haar een redelijke termijn is gegeven tot nakoming van haar verplichtingen en zij
alsnog verzuimt haar verplichtingen alsdan correct na te komen. Hieronder worden tevens verstaan de
betalings- en medewerkingsverplichtingen van Opdrachtgever.
3. De ontbinding van de Overeenkomst laat de betalingsverplichtingen van Opdrachtgever onverlet voor
zover Nannings365 ten tijde van de ontbinding reeds werkzaamheden heeft verricht of prestaties heeft
geleverd. Opdrachtgever dient de overeengekomen vergoeding te voldoen.
4. Zowel Opdrachtgever als Nannings365 kan de Overeenkomst zonder nadere ingebrekestelling geheel
of gedeeltelijk schriftelijk met onmiddellijke ingang opzeggen ingeval een der partijen in surséance van
betaling verkeert, faillissement is aangevraagd of de betreffende onderneming eindigt door liquidatie.
Indien een situatie zoals hierboven vermeld zich voordoet, is Nannings365 nimmer gehouden tot restitutie
van reeds ontvangen gelden en/of schadevergoeding.
6. De Overeenkomst voor bepaalde tijd is niet tussentijds opzegbaar.
7. Ingeval van voortijdige beëindiging van een Overeenkomst voor bepaalde tijd is Opdrachtgever het
volledige bedrag uit het Aanbod aan Nannings365 verschuldigd.
8. Partijen kunnen de Overeenkomst voor onbepaalde tijd met een schrijven beëindigen met
inachtneming van een opzegtermijn van drie maanden. Indien de Overeenkomst nog geen drie maanden
heeft geduurd, kan de Overeenkomst worden opgezegd met een opzegtermijn van één maand.
Artikel 6 - Uitvoering van de dienstverlening
1. Alvorens Nannings365 van start gaat met de uitvoering van de Diensten, leggen partijen de exacte
afspraken over de inhoud en omvang van de Diensten schriftelijk vast. Opdrachtgever geeft hiermee
toestemming aan Nannings365 tot het verrichten van de overeengekomen werkzaamheden.
Nannings365 zal zich inspannen om de overeengekomen dienst met de grootst mogelijke zorgvuldigheid
uit te voeren zoals van een goed dienstverlener verlangd mag worden. Nannings365 staat in voor een
professionele en onafhankelijke dienstverlening. Alle Diensten worden uitgevoerd op basis van een
inspanningsverbintenis, tenzij expliciet en schriftelijk een resultaat is overeengekomen welke uitvoerig beschreven.
2. De Overeenkomst en daarin vastgelegde toestemmingen op basis waarvan Nannings365 de Diensten
uitvoert, zijn leidend voor de omvang en de reikwijdte van de dienstverlening. De Overeenkomst zal
alleen worden uitgevoerd ten behoeve van Opdrachtgever. Derden kunnen geen rechten ontlenen aan inhoud van de uitgevoerde Diensten in verband met de Overeenkomst.
3. De door Opdrachtgever verstrekte informatie en gegevens zijn de basis waarop de door Nannings365
aangeboden Diensten en de prijzen zijn gebaseerd. Nannings365 heeft het recht haar dienstverlening haar prijzen aan te passen indien de verstrekte informatie onjuist en/of onvolledig blijkt te zijn.
4. Bij de uitvoering van de Diensten is Nannings365 niet verplicht of gehouden om de aanwijzingen van
Opdrachtgever op te volgen indien daardoor de inhoud of omvang van de overeengekomen Diensten
wordt gewijzigd. Indien de aanwijzingen nadere werkzaamheden opleveren voor Nannings365, is
Opdrachtgever gehouden om dienovereenkomstig de aanvullende bijkomende kosten te vergoeden op
basis van een nieuwe offerte.
5. Nannings365 is gerechtigd om voor de uitvoering van de Diensten naar eigen inzicht derden in te
schakelen.
6. Indien de aard en de duur van de opdracht dit vereisen, houdt Nannings365 Opdrachtgever tussentijds
via de overeengekomen wijze op de hoogte van de voortgang.
7. De uitvoering van de Diensten is gebaseerd op de door Opdrachtgever verstrekte informatie. Indien informatie gewijzigd dient te worden, kan dit gevolgen hebben voor een eventuele vastgestelde planning.
Nimmer is Nannings365 aansprakelijk voor het bijstellen van de planning. Indien de aanvang, voortgang
of oplevering van de Diensten wordt vertraagd doordat bijvoorbeeld Opdrachtgever niet of niet tijdig, of
niet in het gewenste formaat alle gevraagde informatie heeft aangeleverd, onvoldoende medewerking
verleent, een eventueel voorschot niet tijdig is ontvangen door Nannings365 of er door andere
omstandigheden, welke voor rekening en risico van Opdrachtgever komen, sprake is van vertraging heeft
Nannings365 recht op een redelijke verlenging van de (op)leveringstermijn. Alle schade en bijkomende
kosten als gevolg van vertraging door een oorzaak zoals hierboven genoemd komen voor rekening en
risico van Opdrachtgever.
Artikel 7 - Verplichtingen Opdrachtgever
1. Opdrachtgever is verplicht alle door Nannings365 verzochte informatie alsmede relevante bijlagen en
aanverwante informatie en gegevens tijdig en/of voor aanvang van de werkzaamheden en in de
gewenste vorm te verstrekken ten behoeve van een juiste en doelmatige uitvoering van de
Overeenkomst. Bij gebreke hiervan kan het voorkomen dat Nannings365 niet in staat is een volledige
uitvoering van de overeengekomen Diensten en/of oplevering van de betreffende stukken te realiseren.
De gevolgen van een dergelijke situatie komen te allen tijde voor rekening en risico van Opdrachtgever.
2. Opdrachtgever erkent dat het in het kader van de uitvoering van de Overeenkomst waarvoor zij
uitdrukkeijk opdracht heeft gegeven en zonder een eventuele expliciete kennisgeving toegang krijgen geautomatiseerde systemen, onder omstandigheden via een (openbaar) telecommunicatienetwerk,
onderdeel is van de Diensten die Nannings365 ten behoeve van Opdrachtgever uitvoert en noodzakelijk
is om Opdrachtgever van een gedegen advies te kunnen voorzien. Opdrachtgever is zich bewust van risico is op de hoogte van de kans dat er sprake is van een verminderde weerbaarheid tegen invloeden
van buitenaf. Dit risico wordt door Opdrachtgever bewust aanvaard. Nannings365 is niet aansprakelijk
voor enige schade die voortvloeit uit hoofde van de dienstverlening. Opdrachtgever verleent hiermee
expliciet toestemming aan Nannings365 om de handelingen binnen de overeengekomen Dienst uit te
voeren.
3. Het kan voorkomen dat de uitvoering van de Diensten leidt tot een tijdelijke onderbreking van de IT
systemen van Opdrachtgever. Opdrachtgever is zelf verantwoordelijk om haar medewerkers en door haar
ingeschakelde derden en overige derden die de (nadelige) gevolgen kunnen ondervinden van de tijdelijke
vermindering of onderbreking van toegang te waarschuwen en van de door Nannings365 uitgevoerde
werkzaamheden en de mogelijke (nadelige) gevolgen hiervan op de hoogte te stellen. Opdrachtgever zelf verantwoordelijk voor de opslag van data en het tijdig maken van back ups.
4. Opdrachtgever staat in voor alle benodigde toestemmingen en autorisaties van derden die
Nannings365 behoeft om de overeengekomen werkzaamheden uit te voeren.
5. Nannings365 is niet verplicht om de juistheid en/of volledigheid van de aan haar verstrekte informatie
te controleren of om Opdrachtgever te updaten met betrekking tot de informatie als deze in de loop van
de tijd is veranderd, noch is Nannings365 verantwoordelijk voor de juistheid en volledigheid van de
informatie die door Nannings365 voor derden is samengesteld en/of aan derden wordt verstrekt in het
kader van de Overeenkomst.
6. Nannings365 kan, indien dit nodig is voor de uitvoering van de Overeenkomst, verzoeken om
aanvullende informatie. Bij gebreke hiervan is Nannings365 gerechtigd om haar werkzaamheden op te
schorten totdat de informatie is ontvangen, zonder gehouden te zijn tot vergoeding van enige
schadevergoeding uit welke hoofde dan ook jegens Opdrachtgever. Ingeval van gewijzigde
omstandigheden dient Opdrachtgever dit direct, dan wel uiterlijk 3 werkdagen nadat de wijziging bekend
is geworden, kenbaar te maken aan Nannings365.
7. Indien na de uitvoering van de werkzaamheden of indien naar aanleiding van constateringen van
Nannings365 gedurende de uitvoering van de Overeenkomst blijkt dat nieuwe of gewijzigde
beveiligingsmaatregelen zijn vereist (zoals het veranderen van inloggegevens, wachtwoorden, afnemen
van virusdetectieprogramma's en meer), is Opdrachtgever te allen tijde zelf verantwoordelijk dergelijke
maatregelen te nemen, alsmede haar medewerkers en/of door haar ingeschakelde derde(n) de juiste
instructies te verschaffen.
Artikel 8 - Adviezen
1. Nannings365 kan indien daartoe opdracht is gegeven een advies, plan van aanpak, ontwerp,
rapportage, planning en/of verslaglegging ten behoeve van de dienstverlening opstellen. De inhoud
hiervan is niet bindend en slechts adviserend van aard, doch zal Nannings365 de op haar rustende
zorgplichten in acht nemen. Opdrachtgever beslist zelf en op eigen verantwoordelijkheid of zij de
adviezen opvolgt.
2. Opdrachtgever is zich ervan bewust dat de door Nannings365 verleende zijn gebaseerd op de feiten
die bij Nannings365 op dat moment bekend zijn. Alle gedane mededelingen omtrent IT systemen
betreffen slechts een momentopname.
3. De door Nannings365 verstrekte adviezen, hebben onder andere betrekking op de ICT omgeving van
Opdrachtgever. Derhalve kan Nannings365 nimmer garanderen dat deze maatregelen en de door haar
verleende adviezen te allen tijde leiden tot een omgeving die continue adequaat beschikbaar is.
4. Opdrachtgever is op eerste verzoek van Nannings365 verplicht om door haar verstrekte voorstellen beoordelen. Indien Nannings365 wordt vertraagd in haar werkzaamheden, doordat Opdrachtgever niet niet tijdig een beoordeling op een door Nannings365 gedaan voorstel, is Opdrachtgever te allen tijde zelf
verantwoordelijk voor de hierdoor ontstane gevolgen, zoals vertraging.
5. De aard van de dienstverlening brengt met zich mee dat het resultaat te allen tijde afhankelijk is van
externe factoren die de rapportages en adviezen van Nannings365 kunnen beïnvloeden, zoals de
kwaliteit, juistheid en tijdige aanlevering van benodigde informatie en gegevens van Opdrachtgever en
diens medewerkers. Opdrachtgever staat in voor de kwaliteit en voor de tijdige en juiste aanlevering van
de benodigde gegevens en informatie.
6. Opdrachtgever zal Nannings365 schriftelijk voorafgaand aan de aanvang van de Diensten alle
omstandigheden melden die van belang zijn of kunnen zijn met inbegrip van enige punten en prioriteiten
waarvoor Opdrachtgever aandacht wenst.
Artikel 9 - Projectmanagement
1. Indien door Nannings365 of door Nannings365 ingeschakelde derden in het kader van de
overeenkomst werkzaamheden worden verricht op de locatie van Opdrachtgever of een door de
Opdrachtgever aangewezen locatie, draagt Opdrachtgever kosteloos zorg voor de door of namens
Nannings365 in redelijkheid gewenste faciliteiten.
2. Indien de Overeenkomst in fasen wordt uitgevoerd, kan Nannings365 de uitvoering van die onderdelen
die tot een volgende fase behoren opschorten totdat de Opdrachtgever de resultaten van de daaraan
voorafgaande fase schriftelijk heeft goedgekeurd. Nannings365 is gerechtigd de Overeenkomst in
verschillende fasen uit te voeren en het aldus uitgevoerde gedeelte afzonderlijk te factureren.
3. Nannings365 kan, indien daartoe opdracht is gegeven, bemiddelen bij de totstandkoming van een of
meerdere overeenkomsten tussen Opdrachtgever en een derde ten behoeve van de feitelijke uitvoering
van (project)werkzaamheden om een werk van stoffelijke aard tot stand te brengen en/of zaken te
leveren.
4. Nannings365 vraagt namens de Opdrachtgever vergunningen of andere al dan niet verplichte
documenten en toestemmingen aan bij overheden of andere instanties. Schade en/of vertraging als
gevolg van het ontbreken van deze vergunningen of toestemmingen komt voor rekening en risico van
Opdrachtgever. Opdrachtgever vrijwaart Nannings365 expliciet voor alle (gevolg)schade als gevolg van
het ontbreken van vergunningen en toestemmingen.
5. Uitvoering van werkzaamheden om een werk van stoffelijke aard op te leveren, worden te allen tijde
verricht door derden waar Opdrachtgever zelf en rechtstreeks een overeenkomst mee heeft gesloten.
Nannings365 is op geen enkele wijze betrokken bij de uitvoering van deze overeenkomst door de
betreffende derde. Nannings365 kan slechts adviseren en het project managen, maar is nimmer
betrokken bij de feitelijke uitvoering door deze derden, behoudens het geval waarin Nannings365 zelf rechtstreeks een Overeenkomst met voornoemde derden heeft gesloten.
7. Indien en voor zover er door derden zaken worden geleverd, geschiedt zulks uitsluitend onder de
reikwijdte van de overeenkomst tussen deze derde en Opdrachtgever, conform de voorwaarden van deze
derde. Indien en voor zover daarbij enige garantie is verstrekt, is deze garantie slechts jegens deze derde
afdwingbaar. Reclamaties dienen rechtstreeks bij de derde ingediend worden tenzij tussen alle betrokken
partijen overeenstemming is bereikt dat Nannings365 namens Opdrachtgever bevoegd is om reclamaties
in te dienen.
8. Partijen maken duidelijke afspraken over communicatie. Nannings365 is hierin leidend en geeft
richtlijnen aan die door Opdrachtgever opgevolgd dienen te worden, waaronder begrepen maar niet
beperkt tot reactietermijnen, een contactpersoon waarmee Nannings365 kan communiceren,
contactmomenten en meer. Indien Opdrachtgever enig contactmoment met Nannings365 niet bijwoont,
komen de daaruit voortvloeiende gevolgen voor risico van Opdrachtgever.
Artikel 10 - Installeren applicaties en applicatiebeheer
1. Als onderdeel van de dienstverlening kan Nannings365 de applicaties binnen de IT-infrastructuur van
Opdrachtgever installeren en inrichten ten behoeve van Opdrachtgever en/of de applicaties van
Opdrachtgever beheren. Indien is overeengekomen dat Nannings365 dergelijke inrichting en/of
applicatiebeheer zal uitvoeren, dient Opdrachtgever haar volledige medewerking, alsmede de toegang diens website, applicaties, accounts en alle daarvoor vereiste codes en inloggegevens te verstrekken eerste verzoek van Nannings365, tenzij anders overeengekomen.
2. De omvang van de installatie en inrichting en/of applicatiebeheer strekt zich slechts uit tot hetgeen
expliciet door partijen is overeengekomen. Alle wijzigingen of het anderszins doorvoeren van
verbeteringen zijdens Nannings365, worden aan Opdrachtgever voorgesteld voor zover Nannings365 doorvoeren van deze wijzigingen in het belang acht van de Opdrachtgever.
3. De aard van de dienstverlening brengt met zich dat eventuele te behalen resultaten afhankelijk zijn diverse externe factoren die de resultaten van de dienst kunnen beïnvloeden, zoals de kwaliteit en
beschikbaarheid van de bij de uitvoering van de dienstverlening benodigde software of diensten van
derden. Externe factoren zoals onder andere, maar niet beperkt tot regels, richtlijnen, beleid alsmede
technologische ontwikkelingen kunnen daarom van invloed zijn op de werkwijze van Nannings365.
Nannings365 zal haar werkzaamheden uitvoeren met inachtneming van voorgenoemde factoren en
rekening houden met eventuele wijzigingen daarvan. Voorgenoemde bepalingen leveren Opdrachtgever
nimmer een grond voor ontbinding van de Overeenkomst of een recht op schadevergoeding.
4. Indien de werkzaamheden naar inzicht van Nannings365 haar dienstverlening te buiten gaan, is zij
gerechtigd voor dergelijke werkzaamheden een derde in te schakelen of te voorzien in de bemiddeling
tussen Opdrachtgever en een derde ten behoeve van het uitvoeren van de dienstverlening.
5. Ondanks de overeengekomen dienstverlening van Nannings365, heeft Opdrachtgever hiernaast altijd
een zelfstandige verantwoordelijkheid voor het gebruik van de applicaties binnen de IT-infrastructuur.
Indien voor het gebruik van de applicatie of werken van intellectuele eigendom van derden (zoals foto·video·s, lay-outs) licenties van derden noodzakelijk zijn, zal Opdrachtgever deze licenties afnemen en voor zorgen dat de daarin opgenomen bepalingen stipt nageleefd worden
6. Het uitvoeren van applicatiebeheer kan (tijdelijke) onderbrekingen veroorzaken ten aanzien van het
account van Opdrachtgever, hetgeen voor Opdrachtgever geen recht op schadevergoeding rechtvaardigt.
7. Indien Opdrachtgever zelf tussentijds wijzigingen wenst aan te brengen aan de applicatie of dergelijke
wijzigingen laat verrichten door derden, dient zij dit eerst met Nannings365 te overleggen alvorens deze
wijzigingen worden doorgevoerd. Voor alle gevolgen van wijzigingen of aanpassingen op initiatief van
Opdrachtgever die niet van tevoren expliciet door Nannings365 zijn gekeurd of waar zij anderszins van
tevoren mee heeft ingestemd, is Opdrachtgever zelf verantwoordelijk. Enige schadelijke gevolgen
wegens voorgenoemde wijzigingen of aanpassingen zijn geen een grond voor aansprakelijkheid van
Nannings365
8. Voor de uitvoering van de installatie van de applicaties kan Nannings365 tevens afhankelijk zijn van richtlijnen, regels en het beleid van derden. Deze diensten worden dan ook uitgevoerd met inachtneming
van de beperkingen die gesteld worden door de betreffende partijen.
Artikel 11 - Beheer en inrichting Microsoft 365
1. Als onderdeel van de dienstverlening kan Nannings365 de Microsoft 365 omgeving van Opdrachtgever
beheren en inrichten ten behoeve van Opdrachtgever. Indien is overeengekomen dat Nannings365
dergelijke beheer en inrichting zal uitvoeren, dient Opdrachtgever haar volledige medewerking, alsmede
de toegang tot diens account en alle daarvoor vereiste codes en inloggegevens te verstrekken op eerste
verzoek van Nannings365, tenzij anders overeengekomen.
2. De omvang van het beheer en de inrichting strekt zich slechts uit tot hetgeen expliciet door partijen overeengekomen. Alle wijzigingen of het anderszins doorvoeren van verbeteringen zijdens Nannings365,
worden aan Opdrachtgever voorgesteld voor zover Nannings365 het doorvoeren van deze wijzigingen het belang acht van de Opdrachtgever.
3. De aard van de dienstverlening brengt met zich dat eventuele te behalen resultaten afhankelijk zijn diverse externe factoren die de resultaten van de dienst kunnen beïnvloeden, zoals de kwaliteit en
beschikbaarheid van de bij de uitvoering van de dienstverlening benodigde software of diensten van
derden. Externe factoren zoals onder andere, maar niet beperkt tot regels, richtlijnen, beleid alsmede
technologische ontwikkelingen kunnen daarom van invloed zijn op de werkwijze van Nannings365.
Nannings365 zal haar werkzaamheden uitvoeren met inachtneming van voorgenoemde factoren en
rekening houden met eventuele wijzigingen daarvan. Voorgenoemde bepalingen leveren Opdrachtgever
nimmer een grond voor ontbinding van de Overeenkomst of een recht op schadevergoeding.
4. Indien de werkzaamheden naar inzicht van Nannings365 haar dienstverlening te buiten gaan, is zij
gerechtigd voor dergelijke werkzaamheden een derde in te schakelen of te voorzien in de bemiddeling
tussen Opdrachtgever en een derde ten behoeve van het uitvoeren van de dienstverlening.
5. Ondanks de overeengekomen dienstverlening van Nannings365, heeft Opdrachtgever hiernaast altijd
een zelfstandige verantwoordelijkheid voor het gebruik van de Microsoft 365 omgeving. Indien voor het
gebruik licenties van derden noodzakelijk zijn, zal Opdrachtgever deze licenties afnemen en er voor
zorgen dat de daarin opgenomen bepalingen stipt nageleefd worden.
6. Voor de uitvoering van het beheer en/of de inrichting van de Microsoft 365 omgeving kan Nannings365
tevens afhankelijk zijn van de richtlijnen, regels en het beleid van derden. Deze diensten worden dan ook
uitgevoerd met inachtneming van de beperkingen die gesteld worden door de betreffende partijen.
7. Indien Opdrachtgever zelf tussentijds wijzigingen wenst aan te brengen aan het beheer en/of de
inrichting van de Microsoft 365 omgeving of dergelijke wijzigingen laat verrichten door derden, dient zij eerst met Nannings365 te overleggen alvorens deze wijzigingen worden doorgevoerd. Voor alle gevolgen
van wijzigingen of aanpassingen op initiatief van Opdrachtgever die niet van tevoren expliciet door
Nannings365 zijn gekeurd of waar zij anderszins van tevoren mee heeft ingestemd, is Opdrachtgever verantwoordelijk. Enige schadelijke gevolgen wegens voorgenoemde wijzigingen of aanpassingen zijn
geen een grond voor aansprakelijkheid van Nannings365.
8. Indien de dienstverlening van Nannings365 betrekking heeft op Microsoft back-up en restore is
Nannings365 niet verantwoordelijk voor het verliezen van (data)bestanden.
Artikel 12 - Montage
1. Nannings365 zal zich inspannen om de installatie met de grootst mogelijke zorgvuldigheid uit te voeren
zoals van een goed opdrachtnemer verlangd mag worden. Alle Werkzaamheden worden uitgevoerd op
basis van een inspanningsverbintenis, tenzij expliciet en schriftelijk een resultaat is overeengekomen dat
uitvoerig is beschreven. In geen geval staat Nannings365 ervoor in dat de uitgevoerde Werkzaamheden
en/of de door haar geleverde zaken geschikt zijn voor het door Opdrachtgever beoogde doel.
2. Nannings365 verricht geen (bouwkundige) aanpassingen aan water, afvoer en elektra.
3. Alle instructies, aanwijzingen, adviezen en meer worden geacht onder de uitdrukkelijke goedkeuring
van Opdrachtgever gedaan te zijn indien deze door werknemers, ondergeschikten en/of door
Opdrachtgever ingeschakelde derden zijn gedaan. Schade ten gevolge van het onbevoegd of buiten de
omvang van de opdracht geven van deze instructies e.d. komt geheel voor rekening en risico van
Opdrachtgever.
4. Nannings365 is gerechtigd om voor de uitvoering van de Werkzaamheden naar eigen inzicht derden te schakelen.
5. De omvang van de uitvoering van de Werkzaamheden strekt zich uit tot hetgeen expliciet door partijen
is overeengekomen, en/of is opgenomen in de melding van een storing. Nannings365 zal Opdrachtgever
informeren over alle omstandigheden die van invloed kunnen zijn op (de beschikbaarheid) van het
onderhoud.
6. Opdrachtgever is verplicht ervoor zorg te dragen dat:
·
Alle voor de uitvoering van de Overeenkomst benodigde informatie, gegevens en bescheiden
(waaronder tevens verstaan kaarten, tekeningen, overzichten, modellen, aansluitingen en meer
tijdig en op de door Nannings365 gewenste wijze aan Nannings365 er beschikking worden
gesteld;
·
Nannings365 op de overeengekomen datum(s) en tijden toegang krijgt tot de locatie, welke
locatie voldoet aan de hiervoor geldende wettelijke (veiligheids)eisen en arbeidsomstandigheden
(al dan niet conform CAO). Bij gebreke hiervan is Nannings365 gerechtigd om zijn
werkzaamheden op te schorten zolang hieraan niet voldaan is, zonder gehouden te zijn tot
vergoeding van enige (vertragings)schade.
·
De door Opdrachtgever ingeschakelde derden hun werkzaamheden en/of leveringen dusdanig
verrichten, dat Nannings365 geen vertraging en geen belemmering ondervindt bij de uitvoering
van de Overeenkomst c.q. Werkzaamheden;
·
Nannings365 tijdig beschikt over voldoende gelegenheid voor aanvoer, opslag en/of afvoer van
materialen en/of hulpmiddelen;
·
De locatie in zodanige staat is dat Nannings365 ongehinderd haar Werkzaamheden kan
verrichten en/of voortzetten;
·
Nannings365 op de locatie beschikt over aansluitmogelijkheden voor elektriciteit. Opdrachtgever
dient de kosten hiervan te vergoeden. Verloren arbeidsuren als gevolg van stroomuitval komen
eveneens voor rekening van de Opdrachtgever;
·
De locatie dient over voldoende voorzieningen te beschikken voor het juist en volledig inzamelen
van afval;
·
De locatie dient (indien mogelijk) over een geschikte ruimte te beschikken waar gereedschappen,
7. Indien Opdrachtgever niet tijdig aan de in dit artikel genoemde verplichtingen voldoet, is Nannings365
gerechtigd de uitvoering van de Overeenkomst op te schorten tot het moment dat Opdrachtgever wel aan
zijn verplichtingen heeft voldaan. De kosten in verband met de opgelopen vertraging en/of de kosten voor
het verrichten van extra werkzaamheden c.q. overige gevolgen die hieruit voortvloeien komen voor
rekening en risico van Opdrachtgever.
8. Indien Opdrachtgever zijn verplichtingen niet nakomt en Nannings365 nalaat van Opdrachtgever
nakoming te verlangen, tast dit het recht van Nannings365 om op een later tijdstip alsnog nakoming te
verlangen niet aan.
9. Bij annulering door Opdrachtgever korter dan 48 uur voor de geplande afspraak is Opdrachtgever de
kosten verschuldigd ter zake van ingehuurde medewerkers alsmede een redelijke vergoeding voor de
verleturen van Nannings365.
Artikel 13 - Training
1.Indien hiertoe opdracht is gegeven kan Nannings365 een training verzorgen voor Opdrachtgever en
diens medewerkers.
2. De inhoud van de door Nannings365 aangeboden training en de gedurende de training verleende
adviezen zijn niet bindend en slechts adviserend van aard, doch zal Nannings365 de op haar rustende
zorgplichten in acht nemen. De training wordt voor zover mogelijk afgestemd op de wensen van
Opdrachtgever alsmede de behoeften van de betreffende deelnemer(s).
3. Opdrachtgever zal Nannings365 schriftelijk voorafgaand aan de aanvang van de training alle
omstandigheden melden die van belang zijn of kunnen zijn met inbegrip van enige punten en prioriteiten
waarvoor Opdrachtgever aandacht wenst.
4. Nannings365 is gerechtigd de training te annuleren of te verplaatsen naar een andere datum indien te weinig aanmeldingen zijn. Het staat uitsluitend ter oordeel van Nannings365 om de training te
verplaatsen. Indien Opdrachtgever op de nieuwe gestelde datum niet beschikbaar is, heeft
Opdrachtgever naar rato recht op restitutie van reeds betaalde gelden of kan zij op een andere datum
deelnemen aan training. Partijen zullen hierover in overleg treden. Indien er teveel aanmeldingen zijn, Nannings365 gerechtigd de training in meerdere sessies te laten plaatsvinden. Indien van toepassing voorgenoemde situatie tijdig met Opdrachtgever worden overlegd.
Artikel 14 - Aanvullende werkzaamheden en wijzigingen
1. Indien tijdens de uitvoering van de Overeenkomst blijkt dat de Overeenkomst aangepast dient te
worden, of op verzoek van Opdrachtgever nadere werkzaamheden nodig zijn om tot het gewenste
resultaat van Opdrachtgever te komen, is Opdrachtgever verplicht om deze aanvullende werkzaamheden
te vergoeden volgens het overeengekomen tarief. Nannings365 is niet verplicht om aan dit verzoek te
voldoen, en kan van Opdrachtgever verlangen dat daarvoor een aparte Overeenkomst wordt gesloten
en/of doorverwezen wordt naar een bevoegde derde.
2. Indien de aanvullende werkzaamheden het gevolg zijn van nalatigheid van Nannings365, Nannings365
een verkeerde inschatting heeft gemaakt of de betreffende werkzaamheden in redelijkheid had kunnen
voorzien, worden deze kosten niet doorberekend aan Opdrachtgever.
Artikel 15 - Prijzen en betaling
1. Alle prijzen zijn in beginsel exclusief omzetbelasting (btw), tenzij anders overeengekomen.
2. Nannings365 voert haar dienstverlening uit conform het overeengekomen uurtarief, tenzij anders
overeengekomen. De kosten van de werkzaamheden worden achteraf berekend aan de hand van de
door Nannings365 opgestelde urenregistratie (nacalculatie).
3. Reistijd buiten Nederland ten behoeve van Opdrachtgever, en met reizen gerelateerde kosten worden
aan Opdrachtgever doorberekend.
4. Opdrachtgever is verplicht de kosten van derden, die na goedkeuring van Opdrachtgever door
Nannings365 haar ingezet worden, volledig te vergoeden tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen.
5. Partijen kunnen overeenkomen dat Opdrachtgever een voorschot dient te betalen. Indien een
voorschot is overeengekomen, dient Opdrachtgever het voorschot te betalen alvorens een aanvang wordt
gemaakt met de uitvoering van de dienstverlening.
6. Opdrachtgever kan geen rechten of verwachtingen ontlenen aan een vooraf afgegeven begroting,
tenzij partijen uitdrukkelijk anders zijn overeengekomen.
7. Nannings365 is gerechtigd om de geldende prijzen en tarieven jaarlijks te verhogen conform de
geldende inflatie tarieven. Overige prijswijzigingen gedurende de Overeenkomst zijn slechts mogelijk
indien en voor zover deze uitdrukkelijk zijn vastgelegd in de Overeenkomst.
8. Opdrachtgever dient deze kosten ineens, zonder verrekening of opschorting, binnen de opgegeven
betaaltermijn zoals vermeld op de factuur te voldoen op het aan haar kenbaar gemaakte
rekeningnummer en gegevens van Nannings365.
9. In geval van liquidatie, insolventie, faillissement, onvrijwillige liquidatie of verzoek tot betaling jegens
Opdrachtgever wordt de betaling en alle andere verplichtingen van Opdrachtgever uit hoofde van de
Overeenkomst onmiddellijk opeisbaar.
Artikel 16 - Incassobeleid
1. Wanneer Opdrachtgever niet aan haar betalingsverplichting voldoet, en niet binnen de daarvoor
gestelde betalingstermijn heeft voldaan aan haar verplichting, is Opdrachtgever van rechtswege in
verzuim.
2. Vanaf de datum dat Opdrachtgever in verzuim is, zal Nannings365 zonder nadere ingebrekestelling
recht hebben op de wettelijke handelsrente vanaf de eerste verzuimdag tot algehele voldoening, en
vergoeding van de buitengerechtelijke kosten conform artikel 6:96 BW te berekenen volgens de staffel het besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten van 1 juli 2012.
3. Indien Nannings365 meer of hogere kosten heeft gemaakt welke redelijkerwijs noodzakelijk zijn,
komen deze kosten in aanmerking voor vergoeding. Ook de integrale gemaakte gerechtelijke en
executiekosten zijn voor rekening van Opdrachtgever.
Artikel 17 - Privacy, gegevensverwerking en beveiliging
1. Nannings365 gaat zorgvuldig om met de (persoons)gegevens van Opdrachtgever en zal deze slechts
conform de geldende normen gebruiken. Indien daartoe gevraagd zal Nannings365 de betrokkene
hierover informeren.
2. Opdrachtgever is zelf verantwoordelijk voor de verwerking van gegevens die met gebruikmaking van
een dienst van Nannings365 verwerkt worden. Opdrachtgever staat er tevens voor in dat de inhoud van
de gegevens niet onrechtmatig is en geen inbreuk maakt op enige rechten van derden. In dit kader
vrijwaart Opdrachtgever Nannings365 tegen elke (rechts)vordering welke verband houdt met deze
gegevens of de uitvoering van de Overeenkomst.
3. Indien Nannings365 op grond van de Overeenkomst dient te voorzien in beveiliging van informatie, deze beveiliging voldoen aan de overeengekomen specificaties en een beveiligingsniveau dat, gelet op
de stand van de techniek, de gevoeligheid van de gegevens, en de daaraan verbonden kosten, niet
onredelijk is.
Artikel 18 - Opschorting en ontbinding
1. Nannings365 heeft het recht om de ontvangen of door haar gerealiseerde gegevens, databestanden
en meer onder zich te houden indien Opdrachtgever nog niet (volledig) aan haar betalingsverplichtingen
heeft voldaan. Dit recht blijft onverminderd van kracht indien een voor Nannings365 gegronde reden zich
voordoet hetgeen opschorting in dat geval rechtvaardigt.
2. Nannings365 is bevoegd de nakoming van de op haar rustende verbintenissen op te schorten zodra
Opdrachtgever in verzuim is met de nakoming van enige uit de Overeenkomst voortvloeiende verbintenis,
te late betaling van haar facturen daaronder begrepen. De opschorting zal terstond aan Opdrachtgever
schriftelijk worden bevestigd.
3. Nannings365 is in dat geval niet aansprakelijk voor schade, uit welke hoofde dan ook, als gevolg van
het opschorten van haar werkzaamheden.
4. De opschorting (en/of ontbinding) heeft geen invloed op de betalingsverplichtingen van Opdrachtgever
voor reeds uitgevoerde werkzaamheden. Bovendien is Opdrachtgever verplicht om Nannings365 te
vergoeden voor elk financieel verlies dat Nannings365 lijdt als gevolg van het in gebreke blijven van
Opdrachtgever.
Artikel 19 - Overmacht
1. Nannings365 is niet aansprakelijk wanneer zij ten gevolge van een overmachtsituatie haar
verplichtingen op grond van de Overeenkomst niet kan nakomen.
2. Onder overmacht aan de zijde van Nannings365 wordt in elk geval verstaan, maar is niet beperkt tot:
(i) overmacht van toeleveranciers van Nannings365, (ii) het niet naar behoren nakomen van
verplichtingen van toeleveranciers die door Opdrachtgever of diens derden aan Nannings365 zijn
voorgeschreven of aanbevolen, (iii) gebrekkigheid van programmatuur of eventuele bij de uitvoering van
de dienst betrokken derden, (iv) overheidsmaatregelen, (v) storing van elektriciteit, internet, datanetwerken/
of telecommunicatiefaciliteiten, (vi) ziekte van werknemers van Nannings365 of door haar
ingeschakelde adviseurs en (vii) overige situaties die naar het oordeel van Nannings365 buiten haar
invloedssfeer vallen die de nakoming van haar verplichtingen tijdelijk of blijvend verhinderen.
3. In geval van overmacht hebben beide Partijen het recht om de Overeenkomst geheel of gedeeltelijk ontbinden. Alle kosten gemaakt vóór de ontbinding van de Overeenkomst zullen in dat geval door
Opdrachtgever worden betaald. Nannings365 is niet verplicht om Opdrachtgever te vergoeden voor
eventuele verliezen die zijn veroorzaakt door een dergelijke herroeping.
Artikel 20 - Beperking van aansprakelijkheid
1. Indien enig resultaat dat is vastgelegd in de Overeenkomst niet wordt bereikt, wordt een tekortkoming
van Nannings365 alleen geacht te bestaan indien Nannings365 dit resultaat bij het aanvaarden van de
Overeenkomst uitdrukkelijk heeft beloofd.
2. Indien sprake is van toerekenbare tekortkoming van Nannings365, is Nannings365 uitsluitend
gehouden tot betaling van enige schadevergoeding indien Opdrachtgever Nannings365 binnen 14 dagen
na ontdekking van de tekortkoming in gebreke heeft gesteld en Nannings365 deze tekortkoming
vervolgens niet binnen een redelijke termijn heeft hersteld. De ingebrekestelling dient schriftelijk te zijn
ingediend en bevat een dusdanige nauwkeurige omschrijving/onderbouwing van de tekortkoming, zodat
Nannings365 in staat is om adequaat te reageren.
3. Indien het verrichten van Diensten door Nannings365 leidt tot aansprakelijkheid van Nannings365, is
die aansprakelijkheid beperkt tot het totale bedrag dat in het kader van de Overeenkomst wordt
gefactureerd, doch slechts ten aanzien van de door Opdrachtgever geleden directe schade tenzij de
schade het gevolg is van opzet of aan opzet grenzende roekeloosheid zijdens Nannings365. Onder
directe schade wordt verstaan: redelijke kosten gemaakt ter beperking of voorkoming van directe schade,
de vaststelling van de schadeoorzaak, de directe schade, de aansprakelijkheid en de wijze van herstel.
4. Nannings365 sluit uitdrukkelijk alle aansprakelijkheid uit voor gevolgschade. Nannings365 is niet
aansprakelijk voor indirecte schade, bedrijfsschade, winstderving en/of geleden verlies, gemiste
besparingen, schade door bedrijfsstagnatie, vermogensverliezen, vertragingsschade, renteschade en
immateriële schade.
5. Opdrachtgever vrijwaart Nannings365 voor alle aanspraken van derden als gevolg van een gebrek ten
gevolge van een dienst die door Opdrachtgever aan een derde is geleverd en mede bestond uit door
Nannings365 geleverde Diensten, tenzij Opdrachtgever kan aantonen dat de schade uitsluitend is
veroorzaakt door de dienst van Nannings365.
6. Enige door Nannings365 opgeleverde adviezen, op basis van door Opdrachtgever onvolledige en/of
onjuist verstrekte informatie is nimmer grond voor aansprakelijkheid van Nannings365.
7. De inhoud van het opgeleverde advies van Nannings365 is niet bindend en slechts adviserend van
aard. Opdrachtgever beslist zelf en op eigen verantwoordelijkheid of zij de voorstellen en hierin
genoemde adviezen van Nannings365 opvolgt. Alle gevolgen voortvloeiend uit de opvolging van het
advies komen voor rekening en risico van Opdrachtgever. Opdrachtgever is te allen tijde vrij om haar
eigen keuzes te maken die afwijken van het (op)geleverde advies van Nannings365. Nannings365 is niet
gehouden aan enige vorm van restitutie indien dit het geval is.
8. Indien door of namens Opdrachtgever een derde wordt ingeschakeld, is Nannings365 nimmer
aansprakelijk voor het handelen en adviezen van de door Opdrachtgever ingeschakelde derde alsmede
het verwerken van resultaten (van opgestelde advies) van de door Opdrachtgever ingeschakelde derde Nannings365 haar eigen advies.
9. Indien de door Nannings365 uitgevoerde werkzaamheden leiden tot een tijdelijke verminderde
beschikbaarheid van de IT systemen van Opdrachtgever vormt dit nimmer een grond voor
aansprakelijkheid van Nannings365.
10. Nannings365 is niet aansprakelijk voor een eventueel verlies van data en gegevens ten gevolge van
de door Nannings365 verrichte Diensten.
11. Het resultaat van de werkzaamheden, dan wel door Nannings365 verleende adviezen zijn te allen
tijde gebaseerd op een momentopname en steeds afhankelijk van diverse externe factoren, zoals onder
meer de geschiktheid en beschikbaarheid van ict-systemen en software van Opdrachtgever en van
derden en de stand van de huidige techniek. De uitvoering van de werkzaamheden is derhalve te allen
tijde gebaseerd op een inspanningsverbintenis. Ook het nemen van vervolgmaatregelen ten gevolge van
door Nannings365 verleende adviezen en aanbevelingen betreffen nimmer een volledige garantie voor
een algeheel doeltreffende beveiliging van Opdrachtgever diens ICT omgeving en werkplek.
12. Nannings365 staat niet in voor een juiste en volledige overbrenging van de inhoud van en
door/namens Nannings365 verzonden e-mail, noch voor de tijdige ontvangst ervan.
13. Alle aanspraken van Opdrachtgever wegens tekortschieten aan de zijde van Nannings365 vervallen
indien deze niet schriftelijk en gemotiveerd zijn gemeld bij Nannings365 binnen een jaar nadat
Opdrachtgever bekend was of redelijkerwijs bekend kon zijn met de feiten waarop zij haar aanspraken
baseert. Direct na het beëindigen van de Overeenkomst tussen partijen vervalt de aansprakelijkheid van
Nannings365.
Artikel 21 - Beperking van aansprakelijkheid ten aanzien van montage
1. Indien het werk na oplevering gebreken vertoont waarvoor Nannings365 aansprakelijk is (gebleken),
dient Nannings365 in de gelegenheid gesteld te worden om de gebreken binnen een redelijke termijn
weg te nemen, onverminderd de aansprakelijkheid voor schade ten gevolge van de gebrekkige
oplevering, tenzij de kosten van herstel in geen verhouding zouden staan tot het belang van
Opdrachtgever bij herstel in plaats van schadevergoeding. Nannings365 is niet aansprakelijk voor
gevolgschade in welke vorm dan ook, hieronder tevens verstaan bedrijfsschade, winstderving en/of
geleden verlies, gemiste besparingen en schade door bedrijfsstagnatie.
2. In geval van maatvoering is Nannings365 niet aansprakelijk voor gevolgschade waaronder verstaan
het bestellen van verkeerde materialen en/of fouten in materialen, het doen van (in)metingen.
3. Indien de (gevolgen van een) ondeugdelijke uitvoering van het werk te wijten is aan gebreken of
ongeschiktheid van zaken afkomstig van Opdrachtgever, komen de gevolgen voor rekening van
Opdrachtgever, tenzij Nannings365 zijn waarschuwingsplicht heeft geschonden of anderszins met
betrekking tot deze gebreken in deskundigheid of zorgvuldigheid tekort is geschoten. Ook is Nannings365
niet aansprakelijk voor het vroegtijdig in gebruik nemen van een gedeelte of het gehele werk door
Opdrachtgever.
4. Opdrachtgever is aansprakelijk voor schade aan het werk als gevolg van door haar of in haar opdracht
door derden uitgevoerde werkzaamheden of verrichte leveringen. Ook schade voortvloeiend uit het
gebruik van door Opdrachtgever voorgeschreven materialen en/of uitvoering van een van Opdrachtgever
afkomstig ontwerp, komt geheel voor rekening en risico van Opdrachtgever.
5. Opdrachtgever is voorts aansprakelijk voor verlies en/of diefstal van en/of schade aan de zaken,
gereedschappen, materialen en meer die Nannings365 in het kader van de uitvoering van de
Overeenkomst tijdens de uitvoering van de Werkzaamheden bij Opdrachtgever gebruikt en/of heeft
opgeslagen, waaronder tevens wordt begrepen schade ontstaan door onvolkomenheden, mankementen
en meer op de werklocatie.
6. Nannings365 is niet aansprakelijk voor schade die het gevolg is of kan zijn van enig handelen of
nalaten naar aanleiding van (onvolkomen en/of onjuiste) informatie op de website of die van gelinkte
websites.
7. Alle aanspraken van Opdrachtgever wegens tekortschieten aan de zijde van Nannings365 vervallen
indien deze niet schriftelijk en gemotiveerd zijn gemeld bij Nannings365 binnen een jaar nadat
Opdrachtgever bekend was of redelijkerwijs bekend kon zijn met de feiten waarop zij zijn aanspraken
baseert. De aansprakelijkheid van Nannings365 vervalt na een jaar na het eindigen van de overeenkomst
tussen partijen.
Artikel 22 - Geheimhouding
1. Nannings365 en Opdrachtgever verplichten zich tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie
die is verkregen in het kader van een opdracht. De vertrouwelijkheid vloeit voort uit de opdracht en moet
tevens worden aangenomen indien men redelijkerwijs kan verwachten dat het om vertrouwelijke
informatie gaat. De geheimhouding is niet van toepassing indien de betreffende informatie reeds
openbaar/algemeen bekend is, de informatie niet vertrouwelijk is en/of de informatie niet gedurende de
Overeenkomst bij Opdrachtgever aan Nannings365 bekend gemaakt is en/of op andere wijze door
Nannings365 is verkregen.
2. In het bijzonder ziet de geheimhouding op door Nannings365 opgestelde adviezen, rapportages,
ontwerpen, werkwijze en/of verslaglegging aangaande de opdracht van Opdrachtgever. Het is
Opdrachtgever uitdrukkelijk verboden de inhoud hiervan te delen met medewerkers die niet bevoegd zijn
hiervan kennis te nemen en met (onbevoegde) derden. Voorts betracht Nannings365 steeds de vereiste
zorgvuldigheid in de omgang met alle bedrijfsgevoelige informatie door Opdrachtgever verstrekt.
3. Indien Nannings365 op grond van een wettelijke bepaling of een gerechtelijke uitspraak gehouden is
de vertrouwelijke informatie aan door de wet of bevoegde rechter of aangegeven derde (mede) te
verstrekken en Nannings365 zich niet kan beroepen op een verschoningsrecht, is Nannings365 niet
gehouden tot enige schadevergoeding en geeft Opdrachtgever geen grond voor ontbinding van de
Overeenkomst.
4. Voor de overdracht of verspreiding van informatie aan derden en/of publicatie van verklaringen,
adviezen of producties die door Nannings365 aan derden worden verstrekt, is de schriftelijke
toestemming van Nannings365 vereist, tenzij een dergelijke toestemming vooraf uitdrukkelijk is
overeengekomen. Opdrachtgever zal Nannings365 vrijwaren voor alle aanspraken van dergelijke derden
als gevolg van het vertrouwen op dergelijke informatie die zonder de schriftelijke toestemming van
Nannings365 is verspreid.
5. De geheimhoudingsverplichting leggen Nannings365 en Opdrachtgever ook de door hen in te
schakelen derden op.
6. Alle gegevens en informatie omtrent de IT systemen van Opdrachtgever worden nimmer langer
bewaard dan noodzakelijk, met een uiterlijke termijn van maximaal 3 maanden, tenzij op grond van een
wettelijke plicht een langere bewaartermijn vereist is.
Artikel 23 - Vrijwaring en juistheid van informatie
1. Opdrachtgever is zelf verantwoordelijk voor de juistheid, betrouwbaarheid en volledigheid van alle
gegevens, informatie, documenten en/of bescheiden, in welke vorm dan ook die zij aan Nannings365
verstrekt in het kader van een Overeenkomst, alsmede voor de gegevens die zij van derden heeft
verkregen en welke aan Nannings365 zijn verstrekt ten behoeve van de uitvoering van de Dienst.
2. Opdrachtgever vrijwaart Nannings365 van elke aansprakelijkheid ingevolge het niet of niet tijdig
nakomen van de verplichtingen met betrekking tot het tijdig verstrekken van alle juiste, betrouwbare en
volledige gegevens, informatie, documenten en/of bescheiden.
3. Opdrachtgever vrijwaart Nannings365 voor alle aanspraken van Opdrachtgever en door hem
ingeschakelde of onder hem werkzame derden, alsmede van klanten van Opdrachtgever, gebaseerd op
het niet (tijdig) verkrijgen van eventuele subsidies en/of toestemmingen benodigd in het kader van de
uitvoering van de Overeenkomst.
4. Opdrachtgever vrijwaart Nannings365 tegen elke (rechts)vordering welke verband houdt met de
verwerking van persoonsgegevens van medewerkers van Opdrachtgever of door haar ingeschakelde
derde(n) ten gevolge van de uitvoering van de Overeenkomst door Nannings365.
5. Opdrachtgever vrijwaart Nannings365 voor alle aanspraken van derden welke voortvloeien uit de
werkzaamheden verricht ten behoeve van Opdrachtgever, waaronder tevens verstaan maar niet beperkt
tot intellectuele eigendomsrechten op de door Opdrachtgever verstrekte gegevens en informatie die bij
het uitvoeren van de Overeenkomst gebruikt kunnen worden en/of het handelen of nalaten van
Opdrachtgever jegens derde(n).
6. Indien Opdrachtgever elektronische bestanden, software of informatiedragers aan Nannings365
verstrekt, garandeert Opdrachtgever dat deze vrij zijn van virussen en defecten.
Artikel 24 - Klachten
1. Indien Opdrachtgever niet tevreden is over de service van Nannings365 of anderszins klachten heeft
over de uitvoering van zijn opdracht, is Opdrachtgever verplicht om deze klachten zo spoedig mogelijk,
maar uiterlijk binnen 3 werkdagen na de betreffende aanleiding dat tot de klacht heeft geleid te melden.
Klachten kunnen mondeling of schriftelijk gemeld worden met als onderwerp ·Klacht·.
2. De klacht moet door Opdrachtgever voldoende onderbouwd en/of toegelicht zijn, wil Nannings365 de
klacht in behandeling kunnen nemen.
3. Nannings365 zal zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 21 werkdagen na ontvangst van de klacht
inhoudelijk reageren op de klacht.
4. Partijen zullen proberen om gezamenlijk tot een oplossing te komen.
Artikel 25 - Toepasselijk recht
1. Op de rechtsverhouding tussen Nannings365 en Opdrachtgever is Nederlands recht van toepassing.
2. Nannings365 heeft het recht deze algemene voorwaarden te wijzigen en zal Opdrachtgever hiervan de hoogte stellen.
3. Ingeval van vertalingen van deze algemene voorwaarden, is de Nederlandse versie leidend.
4. Alle geschillen, ontstaan door of naar aanleiding van de Overeenkomst tussen Nannings365 en
Opdrachtgever, worden beslecht door de bevoegde rechter.
Hoorn, 9 December 2024.